|
вторити дослід, збільшивши швидкість руху магнітів. З'ясувати, в яких випадках сила індукційного струму більша.
3. До міліамперметра послідовно під'єднати ще й реостат і приблизно з однаковою швидкістю вставляти в котушку (або виймати з неї) два магніти: спочатку, коли реостат виведено з кола (R = 0), а потім, коли введено повністю (R = ЗО Ом). Зафіксувати показання міліамперметра і зробити висновки.
4. Швидко вставити магніт у котушку, під'єднану до раніше складеного кола. За відхиленням стрілки визначити напрям індукційного струму і вектора індукції магнітного поля індукційного струму. Визначити напрям магнітного поля індукційного струму під час віддалення магнітів. Переконатися, що в обох випадках правило Ленца виконується.
5. Видалити з раніше використаного електричного кола реостат, тобто котушку з великою кількістю витків увімкнути лише до міліамперметра. Другу котушку ввімкнути послідовно з реостатом, вимикачем і джерелом струму. Одну котушку ввести в другу і вставити в першу котушку осердя або ж надіти обидві котушки на спільне осердя. Реостат повністю вивести. Вимикачем замкнути коло, спостерігаючи при цьому за показаннями міліамперметра. Потім швидко збільшити опір кола, зменшити і розімкнути коло. Весь час спостерігати за показаннями міліамперметра. З'ясувати, в яких випадках індукується струм.
6. Використовуючи те ж саме коло, повністю вивести реостат, замкнути коло, за допомогою реостата швидко збільшити і зменшити опір кола. Відмітити максимальне відхилення стрілки міліамперметра під час замикання кола, під час швидкого і повільного зменшення опору кола. Зробити висновок про значення ЕРС індукції в цих дослідах.
7. Використовуючи те ж саме коло, замкнути й розімкнути його, зафіксувати напрям відхилення стрілки міліамперметра. За напрямом відхилення стрілки визначити напрям індукційного струму, напрям індукції магнітного поля цього струму, а за полярністю джерела струму — напрям струму в первинній котушці і напрям індукції магнітного поля цього струму. Пояснити, який напрям має індукційний струм порівняно з індукуючим під час замикання й розмикання індукуючого струму, під час збільшення і зменшення його. Перевірити виконання в цих дослідах правила Ленца.
3. Визначення показника заломлення скла
Прилади і матеріали: скляна пластинка з паралельними гранями, аркуш паперу, 4 кнопки, транспортир, три шпильки, олівець, трикутник, дощечка.
|
|